Keputusan SPM 2014

Assalamualaikum




Alhamdulillah , debaran aku terhenti juga bila result SPM diumumkan pada 3 March 2014 yang lalu. Terkejut jugak pada mulanya nama aku disebut dikhalayak ramai untuk tampil ke hadapan ambil sijil penghargaan . dapat la 7A 2B 2C , berjaya jugak tunaikan harapan mak abah nak tengok anak dia cemerlang . walaupun tak straight As , bersyukur sangat sebab aku pun bukan cerdik sangat. haha

itulah dinamakan rezeki . setiap hari masa dalam tempoh form 5 sampai la nak ambil result aku doa result spm aku dapat buat mak abah gembira . aku pun tekad dalam hati nak bawak balik kampung berita gembira untuk aki dengan wan . aku taknak jadi anak yg menghampakan , aku taknak orang pandang rendah pada keluarga aku .. dan ternyata doa aku dimakbulkan Allah , Alhamdulillah .

Maka berakhirlah zaman sekolah menengah aku di SMK Sulaiman, Bentong Pahang. Bermakna petanda bermulanya langkah baru untuk teruskan misi mencapai cita-cita In Shaa Allah. dengan result aku ni, harap lulus lah permohonan maktab . harapan keluarga nak tengok aku jadi seorang pendidik. kebetulan , kena dengan minat aku yg kuat membebel ni.. hahaha tapi aku jenis tak memilih sangat , tawaran mana dapat dulu nanti , itu yg aku ambil .. cuma doa aku lebih sikit nak masuk maktab la :) harap doa diperkenankan . Amin

Takmau bebel panjang , masih ada banyak perkara nak settle kan. Dengan lafaz Bismillah , aku tadah tangan memohon kepadaNya moga dipermudahkan segala urusan lepas ni. permohonan upu ke , permohonan pismp ke , sekalipun masuk form 6 ambil STPM .. tak kisah la .. yg penting urusan sambung belajar ni mintak2 la dipermudahkan , itu je :) Doakan saya ye , niat baik In Shaa Allah , Allah tolong. makes my parents happy!

1 comment:

fifie feyca said...

alhamdulillah... tahniah.. good luck for ur future.. all the best..